Ovoce a zelenina-záruka štíhlosti !

19. října 2008 v 14:23 |  • Triky
Odborníci na výživu doporučují pět porcí denně. Jedna porce odpovídá množství ovoce nebo zeleniny, které se vejde do dvou přiložených dlaní. Může to být syrová strava nebo sušené plody, ale i šťáva.

Proč nám prospívá?
Experti na výživu zjistili, že lidé, kteří pravidelně konzumují ovoce a zeleninu, jsou opravdu zdravější. Ale jaké je správné množství? Mělo by to být pět porcí denně. Ovoce a zelenina jsou ideální na zeštíhlení. Mají minimum kalorií a tuku, vysoký obsah vlákniny také není k zahození, díky ní nás dlouhodobě nasytí.
Několik příkladů
Začněte hned po ránu. Do müsli si nakrájejte plnou hrst ovoce - kiwi, jablko, pomeranč, jahody. A hned máte jednu porci. Můžete také posnídat kousek pečiva se sýrem a zakousnout k němu třeba dvě rajčata nebo papriku.
Jablko nebo banán jsou dobrou svačinou, ať už dopoledne nebo odpoledne. A zároveň platí jako jedna porce. Můžete je nahradit také polovinou okurky, dvěma mrkvemi nebo jednou malou kedlubnou. Pokud si k obědu přihodíte dvojitou zeleninovou oblohu, máte hned dvě porce z doporučovaných pěti. Můžete použít také mraženou.
Každý den vypijte také sklenici šťávy. I ta se počítá za jednu porci. Jedná se asi o 200 ml. Musí jít, ale o šťávu stoprocentní, nejkvalitnější je čerstvě vylisovaná. Dobrá je pomerančová, jablečná, hroznová, ale i třeba rajčatová. Můžete si vytvořit také svou vlastní kombinaci tím, že smícháte dvě oblíbené šťávy.
Týká se to také sušeného ovoce nebo ořechů. Dopřejte si sušené meruňky, švestky nebo datle, ale i oříšky. Jedné porci odpovídá asi pět kousků sušeného ovoce či ořechů. Sušené fíky jsou ale těžší, proto jedné porci odpovídají pouze dva kusy.
Večerní chroupání nezdravých čipsů nahraďte čerstvou zeleninou. Stačí malý talířek, a hned máte zase jednu porci na kontě.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama